پانسمان و تزریقات

سرجی فکیس چیست و سرجی فیکس بانوان ( سرجی فیکس سزارین) چه تفاوتی دارد؟

پانسمان زخم و جراحی و مراقبت های بعد از آن به جهت جلوگیری از ایجاد عفونت و بهبودی سریع روند درمان، از جمله موضوعات مهمی است که می بایست به آن اهمیت داد. در این هفته با یکی دیگر از مطالب آموزشی تجهیز گستران ابوریحان به نام آشنایی با سرجی فیکس در خدمت شما عزیزان هستیم. پیشنهاد میکنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

سرجی فیکس چیست؟

سرجی فیکس که اغلب موارد به صورت یک پانسمان دایره ای تور مانند بر روی سر دیده اید، نوعی پانسمان بوده که برای فیکس کردن و ثابت نگهداشتن پانسمان ها و جلوگیری از عقب رفتن آنها به کار میرود. سرجی فیکس از الیاف پلی امید و پلی اورتان تشکیل شده و هیچگونه حساسیتی ایجاد نمیکند. همچنین با داشتن بافت مشبک و توری خود، اجازه تبادل هوا را به داخل زخم میدهد. بنابراین از ایجاد تعریق و گرما در داخل پانسمان ممانعت به عمل می آورد. این محصول از انعطاف پذیری و کشسانی بالایی برخوردار است .بطور کلی سرجی‌فیکس از ناحیه طولی حدود ۲ برابر قابلیت باز شدن و کش آمدن و از ناحیه عرضی حدود ۱۰ برابر میتوانند باز شوند. بنابراین برای مناطق با عرض بالا مانند کمر، استفاده از سرجی فیکس گزینه‌ی مناسبی می باشد.

انواع سرجی فیکس:

این وسیله عموما در دو نوع‌ پوشیدنی و بانداژی مورد استفاده قرار میگیرند که نوع پوشیدنی آن بصورت شورتکسی مخصوص بانوان و نوع بانداژی به صورت پانسمان روی زخم برای عموم افراد به کار میرود‌.

۱- سرجی فیکس سر :

باند تور مانند که معمولا پس از‌جراحی های مغز و یا در صورتیکه ضربه ای به مغز وارد شده باشد و یا شکستگی های سر مورد استفاده قرار میگیرد. این وسیله کاملا پانسمان را محکم نگه میدارد و از ایجاد حساسیت و یا میکروب جلوگیری میکند.

۲-سرجی فیکس نوزادان:

برای فیکس ‌کردن پانسمان زخم نوزادان نیز سرجی فیکس های مخصوصی طراحی شده اند. نوزادان همواره ممکن است به محل پانسمان دست بزنند و آن را جابجا کنند. بنابراین با استفاده از سرجی فیکس، کاملا پانسمان پوشانده شده و آسیبی به زخم وارد نمیشود. همچنین این محصول به عنوان ناف بند نیز به کار میرود‌. سرجی فیکس هیچگونه ضرر و یا حساسیتی برای نوزاد وارد نکرده و به بهبودی هرچه زودتر زخم او کمک میکند.

۳- سرجی فیکس شورتکسی مادران:

این محصول برای مادرانی که تازه عمل جراحی واژینال و یا سزارین انجام داده اند بسیار مناسب می باشد. این محصول را میتوان بانوانی که زایمان انجام داده اند به عنوان لباس زیر استفاده کنند .سرجی فیکس مادران، با رد و بدل کردن هوا در منطقه پانسمان علاوه بر ثابت نگه داشتن پانسمان، به بهبودی زودتر زخم کمک میکنند. سرجی فیکس اسلیپ مادران قابل استفاده برای تمام سایز ها هستند و در صورت اضافه وزن در زمان بارداری بانوان نیز، میتوان باز هم از این محصول استفاده کرد. همچنین این محصول برای ثابت نگه داشتن نوار بهداشتی و جلوگیری از ایجاد لکه بر روی لباس برای بانوان، هنگام دوران قاعدگی وسیله ای کارآمد می باشد.

ویژگی های سرجی فیکس:

۱- کاملا سبک و کم حجم است و فشاری روی محل زخم وارد نمیکند ۲- مشبک است و هوا میتواند داخل زخم جریان پیدا کند ۳- هیچگونه تداخلی بر روی جریان گردش خون ایجاد نمیکند ۴- از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد ۵- قابلیت انعطاف پذیری و کشسانی بالایی هم در جهت طولی و هم عرضی خود دارد ۶- قابل استفاده برای مناطقی که پانسمان سختی دارند مانند انگشتان پا ، دست و پشت گوش هستند. ۷- روند بهبودی زخم توسط سرجی فیکس سریعتر صورت میگیرد.

سرجی فیکس چه کاربردی دارد؟

باند فیکس که نام دیگر سرجی فیکس می باشد در مراکز درمانی، بیمارستان ها و به خصوص در بخش اتاق عمل و زایشگاه ها استفاده میشوند. به همچنین این محصول میتواند یکی از تجهیزات ضروری در جعبه کمک های اولیه در هر خانه ای باشد. سرجی فیکس کاملا کم حجم است و فضای زیادی اشغال نمیکند. بنابراین میتوان در هرجایی که احتمال آسیب و یا حادثه وجود دارد، از آن بهره برد.

نحوه استفاده از سرجی فیکس سر چگونه است؟ ابتد‌ا‌ محل زخم را توسط گاز استریل پوشانده و سرجی فیکس را به میزان لازم برش میدهید. سپس آن را مانند تور روی سر قرار میدهید. سرحی فیکس فشاری روی زخم وارد نکرده و بسیار نرم می باشد.

شما میتوانید برای خرید سرجی فیکس سر به فروشگاه اینترنتی تجهیز گستران ابوریحان مراجعه کنید و این محصول را سفارش دهید. همچنین‌میتوانید از سایر محصولات مراقبت از زخم و پانسمان نیز دیدن نمایید.

کلام آخر :

امروزه سرجی فیکس ها نقش مهمی برای تکمیل و تسریع روند درمان زخم پیدا کرده اند. از آنجا که نیاز است پانسمان زخم به خوبی فیکس شود، لذا استفاده از این وسیله به خصوص برای مناطقی که احتمال باز شدن پانسمان وجود دارد، بسیار مفید میتواند واقع شود. توجه داشته باشید که در بعضی قسمت های بدن مانند سر، یک پانسمان ساده کافی نیست، بلکه حفظ و نگهداری آن از خود پانسمان مهم تر است. که این مسئله به لطف سرجی فیکس ها میسر شده است. امیدواریم این مطلب برای شما کاربران عزیز مورد پسند واقع شده باشد. از اینکه تا پایان ما را همراهی کردید از شما سپاسگزاریم.

گروه پژوهشی ، صنعتی ، بازرگانی تجهیز گستران ابوریحان  به عنوان یکی از به ‌روزترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه تجهیزات پزشکی می باشد . از پر فروش ترین محصولات این فروشگاه می توان به  : مچ بند دست ، کتف بند ، آرنج بند ، شکم بند ، قوزک بند پا ، گردن بند طبی ، زانو بند طبی و کمر بند طبی اشاره کرد .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *