پانسمان و تزریقات

چه مراقبت هایی بعد از لیزر موهای زائد نیاز است؟

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

لیزر یکی از روش های موثر برای از بین بردن موهای زائد در بدن است که توسط افرادی که به دنبال روش های دائمی برای از بین بردن موهای زائد هستند، استفاده می شود. این فرآیند اغلب توسط اپراتور های حرفه ای انجام می شود که با استفاده از دستگاه های پیشرفته لیزر، موهای زائد را از بین می برند. اما بعد از این فرآیند، مراقبت های خاصی نیاز است که باید رعایت شود تا از عوارض و مشکلات پس از لیزر جلوگیری شود.

یکی از مراقبت های مهم بعد از لیزر، استفاده از عینک محافظ است. اپراتورهای لیزر و شخص مراجعه کننده باید همیشه از عینک محافظ استفاده کنند تا از اثرات مخرب اشعه های لیزر جلوگیری کنند. این عینک ها باید دارای فیلترهای خاص باشند که توانایی حفاظت از چشمان در برابر اشعه های لیزر را داشته باشند. عدم استفاده از عینک محافظ ممکن است منجر به آسیب های جدی برای چشمان اپراتور و بیمار شود .بنابراین این مراقبت بسیار حیاتی است.

لیزر موهای زائد چگونه است؟

لیزر موهای زائد روشی است که با استفاده از نور قوی و متمرکز شده، رنگدانه های مو را جذب کرده و ریشه و فولیکول مو را میسوزاند. این روش باعث میشود که مو دوباره رشد نکند و یا رشد آن کند و نازک شود. برای حذف دائمی موهای زائد، چندین جلسه لیزر با فاصله های زمانی مشخص لازم است. لیزر موهای زائد معمولاً درد کمی دارد و ممکن است عوارضی مانند سوختگی، تورم، قرمزی و خارش ایجاد کند که معمولاً به زودی برطرف میشوند. قیمت لیزر موهای زائد بستگی به نوع دستگاه، تعداد جلسات، محل درمان و کلینیک انتخابی دارد. در نظر داشته باشید که لازم است برای هر فرد از یک سری لیزر یک بار مصرف استفاده شود

مراقبت حین انجام لیزر موهای زائد

یکی از اصلی ترین مراقبت ها حین انجام کار استفاده از عینک لیزر برای اپراتور و مراجعه کننده است.
استفاده از عینک محافظ در لیزر موهای زائد یکی از ملاحظات ایمنی مهم است که باید رعایت شود. این اقدام برای محافظت از چشمان شما و متخصص درمان در برابر تابش لیزر ضروری است، زیرا لیزر می تواند به قرنیه، زجاجیه یا شبکیه چشم آسیب برساند و منجر به کاهش یا از دست دادن بینایی شود.
برای انتخاب عینک محافظ مناسب برای لیزر موهای زائد، باید به چند نکته توجه کنید:

مراقبت های قبل از لیزر

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

برای داشتن نتیجه بهتر و جلوگیری از عوارض احتمالی، لازم است که مراقبت های لازم را قبل و بعد از لیزر رعایت کنید. برخی از مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد عبارتند از:

مراحل انجام لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد شامل چندین مرحله بوده که در طول آن ممکن است بر روی نواحی که انتخابی شما است انجام شوند:

کرم زینک اکساید بعد از لیزر

کرم زینک اکساید یک پماد ضد التهاب و ضد حساسیت است که برای کاهش قرمزی، تورم، خارش و سوزش پوست پس از لیزر موهای زائد مفید است
این کرم با ایجاد یک لایه محافظتی روی پوست، از نفوذ عوامل محرک و عفونی جلوگیری می کند و به تسریع روند بهبودی پوست کمک می کند. برای استفاده از کرم زینک اکساید بعد از لیزر موهای زائد، باید مراحل زیر را دنبال کنید

لطفا توجه داشته باشید که استفاده از کرم زینک اکساید بعد از لیزر موهای زائد باید با تجویز پزشک و تحت نظر او انجام شود. اگر به دلیل استفاده از این کرم عوارضی مانند حساسیت، خارش، ترشح یا عفونت پوستی داشتید، باید فورا از مصرف آن خودداری کنید و به پزشک مراجعه کنید.

چرا بعد از لیزر نباید آب زد

بعد از لیزر موهای زائد، پوست شما به مدت 24 تا 48 ساعت حساس و آسیب پذیر خواهد بود. اگر آب به پوست شما بخورد، ممکن است باعث بروز عوارضی مانند:

بنابراین، برای جلوگیری از این عوارض، باید در طول این مدت از شستشوی ناحیه تحت درمان با آب گرم، داغ یا سرد خودداری کنید و فقط از آب ولرم استفاده کنید. همچنین باید از رفتن به استخر، سونا، جکوزی و سایر ورزش های آبی پرهیز کنید.

مراقبت بعد از لیزر الکساندریت کندلا

هزینه لیزر موهای زائد چقدر است؟

  • نوع دستگاه لیزری که استفاده میشود
  • ناحیه ای از بدن که قرار است تحت لیزر درمانی قرار گیرد
  • تعداد جلسات لیزر موهای زائد مورد نیاز
  • کلینیک یا مرکز درمانی که انتخاب میکنید
  • زیربغل: ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان
  • ساق پا: ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان
  • ران: ۳۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان
  • دست: ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان
  • صورت: ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان
  • سینه: ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان
  • پشت: ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان
  • فول بادی: ۱ تا ۳ میلیون تومان

این قیمتها تقریبی هستند و ممکن است بر اساس شرایط متفاوت باشند.

سوالات متداول

بله، اما بهتر است از قبل با یک متخصص پوست و موهای زائد مشورت کنید تا از مطلوبیت این روش برای شما مطمئن شوید.

احساس درد و ناراحتی در هنگام انجام این روش وجود دارد، اما بسیاری از افراد این احساس را تحمل می‌کنند و در نهایت از نتایج آن راضی هستند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است و بستگی به نوع پوست و موهای آن دارد. اما بیشترین افراد به 6 تا 8 جلسه نیاز دارند.

بله، اما این اثرات به طور معمول موقت و کمیاب هستند. احتمال ایجاد التهاب، قرمزی و سوختگی پوست وجود دارد.

بله، اما ممکن است پس از چند سال نیاز به جلسات تازه داشته باشید.

بله، اما برخی مناطق مانند صورت و مناطق حساس ممکن است برای انجام این روش منع شوند.

خیر، بهتر است در این موارد از انجام این روش خودداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *