پانسمان و تزریقات

بهترین چسب بینی (چسب ضد حساسیت بینی) کدام است؟

ایجاد آلرژی و حساسیت ناشی از چسب های پزشکی که با علائمی مانند قرمزی پوست و خارش همراه است، سبب شد تا چسب های نوینی تحت عنوان چسب ضد حساسیت روانه‌‌ی بازار شوند. بدین ترتیب مشکلات ناشی از چسب های حساسیت زا که با ماده ای به نام زینک اکساید آغشته شده اند، توسط چسب های ضد حساسیت برطرف شد. در این مطلب از تجهیز گستران ابوریحان قصد داریم به معرفی و کاربرد این چسب ها بپردازیم. پیشنهاد میکنیم تا پایان با ما همراه باشید.

چسب ضد حساسیت چیست؟

به چسبی که فاقد لاتکس و مواد حساسیت زا باشد چسب ضد حساسیت گویند. این چسبها به آرامی از روی پوست جدا میشوند و هیچ گونه اثری روی آن به جا نمیگذارند. اجازه ورود اکسیژن و هوا را به پوست میدهند و بنابراین در صورت باقی ماندن در زمان زیاد روی پوست و احتمال تعریق، تبادل هوا صورت میگیرد.

کاربرد چسب ضد حساسیت چیست؟

از چسبهای ضد حساسیت در مراکز درمانی، مطب های پزشکان و بیمارستانها و در بخش های مختلفی همچون اورژانس، تزریقات، اتاق عمل، زایشگاه و… استفاده می گردد. از آنجایی که این چسب ها قدرت چسبندگی بالایی دارند میتوان برای پانسمان کردن نقاط ناهموار بدن نیز مانند گوش و… از آن استفاده کرد. چسب های ضد حساسیت در دو سایز به عرض های ۱/۲۵ و ۲/۵ طراحی و تولید‌ میگردند که باتوجه به ناحیه مورد نظر از هرکدام استفاده میشود. همچنین برای فیکس کردن و ثابت‌نگهداشتن آنژیوکت و ست سرم مورد استفاده قرار میگیرند.

یکی از نکاتی که در مورد جسب های ضد حساسیت وجود دارد، استفاده‌ی آنها نه تنها در پزشکی بلکه برای مخفی کردن جوش های صورت نیز می باشد. از چسب ضد حساسیت شیشه ای میتوان پوشاندن آکنه ها استفاده کرد که سبب ورود به منافذ باز پوست نمیشود. از این چسب پس از عمل جراحی پلاستیک بینی برای ثابت‌نگه داشتن بینی استفاده میشود.

ویژگی های چسب ضد حساسیت چیست؟

۱-به راحتی و بدون ایجاد درد از روی پوست کنده میشود. ۲- نرم و منعطف است و برای جدا سازی به میزان لازم، با دست قابل کندن است و نیازی به قیچی نیست ۳- از الیاف بافته نشده و اتیلن ساخته شده و به علت عدم وجود لاتکس، هیچ حساسیتی نمیدهد. ۴- مناسب برای پوست های حساس بوده و سازگار با تمام پوست ها می باشد ۵- از چسبندگی بالا و مقاومت خوبی برخوردار است ۶- به نوعی ماده آب گریز آغشته شده است که در برابر هوا و رطوبت مقاوم است. ۷- مناسب برای تمام گروه های سنی(نوزادان، کودکان، بزرگسالان و سالمندان) است ۸- قابل استفاده برای تمامی نقاط بدن و نقاط ناهموار بدن می باشد. ۹- کاربرد فراوانی داشته و قابل استفاده برای فیکس کردن عمل جراحی زیبایی بینی می باشد. ۱۰- از مواد با گرید پزشکی بالا تولید میشوند و استریل نیستند.

انواع چسب ضد حساسیت:

به طور کلی این چسبها به دو نوع ترانسپور(شیشه ای و)میکروپور(کاغذی) تقسیم میگردند‌. همچنین در طول های ۹ متری و عرض های ۲/۵ سانت و ۱/۲۵ سانت ساخته میشوند.

۱- چسب ضد حساسیت شیشه ای:

به این چسب، چسب ضد حساسیت شفاف نیز گفته میشود‌. علت این است که کاملا بی رنگ و شفاف و به رنگ پوست بدن است. به همین خاطر است که برای فیکس کردن بینی و به علت بر جای نگذاشتن هیچ اثری از خود گزینه‌ی بسیار‌مناسبی برای پانسمان هستند. این چسب فاقد لاتکس است و مناسب برای نوزادانی که پوست حساس دارند می باشد. از این چسب علاوه بر عمل جراحی زیبایی رینوپلاستی(زیبایی بینی) در بخش های دیالیز نیز استفاده می گردد.

۲-چسب ضد حساسیت کاغذی:

این چسب بسیار نرم و انعطاف پذیر است و با داشتن روزنه های بسیار ریز، انتقال هوا را به داخل زخم انجام داده و به تسریع روند بهبودی زخم کمک میکند. علت نام گذاری چسب کاغذی به این اسم به دلیل کاغذی بودن جنس لایه بیرونی آن است. از این چسب در بخش های مختلفی مانند بخش اطفال، جراحی های آپاندیس، کیسه صفرا و فتق و همچنین برای متصل کردن کیسه کلستومی به شکم میتوان استفاده کرد.

کدام چسب ضد حساسیت برای خرید بهتر است؟

در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی چند برند از بهترین چسب های موجود در بازار بپردازیم.

۱- چسب ضد حساسیت 3M(تری ام):

این چسب، ساخت کشور آلمان و از با کیفیت ترین‌ چسبهای روانه شده به بازار است‌. ویژگی های این چسب، آن را به یکی از چسب‌های ممتاز تبدیل کرده است. این محصول، از قدرت چسبندگی فوق العاده بالایی برخوردار است . مقاوم در برابر رطوبت بوده و آنتی باکتریال است. یعنی آلودگی را به خود جذب نمیکند. کیفیت بالای این چسب، باعث شده پزشکان برای بعد از عمل جراحی بینی از این چسب استفاده کنند.

پس از دو الی سه هفته پس از عمل تا دو یا سه ماه بعد می بایست از آن استفاده کرد. به چسب تری ام، چسب بینی نیز گفته میشود. این محصول، لایه های متورم شده بینی را ضمن کاهش تورم آن، منقبض کرده و اجازه چسبیدن به لایه های زیر تر را نمیدهد. نکته: نوع شفاف چسب تری ام برای عمل بینی به دلیل مشخص بودن تغییرات رنگ پوست مناسب تر است. چسب تری ام در ابعاد ۲/۵*۹ و ۱/۲۵*۹ موجود است.

برای خرید چسب ضد حساسیت میکروپور تری ام 3M کافی است به فروشگاه اینترنتی تجهیز گستران ابوریحان مراجعه نمایید و آن را با قیمت مناسب سفارش دهید.

۲- چسب ضد حساسیKBM (کی بی ام):

از دیگر چسب های با کیفیت موجود در بازار، میتوان به چسب KBM ساخت کشور ژاپن اشاره کرد. لایه بیرونی آن کاغذی و در برابر تعریق و آب مقاومت دارد. این‌ چسب فاقد لاتکس و از قیمت مناسب تری به نسبت چسب 3m برخوردار است. در ضمن چسبندگی خوبی که دارد، محدودیت حرکتی برای پوست ایجاد نمیکند. در دو سایز به عرض های ۲/۵ سانت و ۱/۲۵ عرضه میشوند.

شما میتوانید برای خرید چسب ضد حساسیت کاغذی KBM و سایر چسب های پزشکی به وبسایت تجهیز گستران ابوریحان مراجعه کرده و اقدام به ثبت سفارش نمایید.

کلام آخر :

چسب های ضد حساسیت، یکی از پر کاربردترین و پر مصرف ترین وسایل در حوزه پزشکی شناخته میشوند. اینکه از کدام چسب ها استفاده کنیم کاملا بستگی به کاربردی داشته که از چسب انتظار داریم. توجه داشته باشید که چسبی که چسبندگی بالایی داشته باشد و بتواند به خوبی پانسمان، درن های پزشکی و کاتتر را فیکس کند و در عین حال آزاری برای پوست بیمار نرساند، مناسب استفاده است. که چسبهای ضد حساسیت از عهده‌ی این کار بر آمده اند. از اینکه تا پایان با تجهیز گستران ابوریحان همراه بودید از شما بسیار سپاسگزاریم. امید است این مطلب برای شما بزرگواران مورد اقبال واقع شده باشد.

گروه پژوهشی ، صنعتی ، بازرگانی تجهیز گستران ابوریحان  به عنوان یکی از به ‌روزترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه تجهیزات پزشکی می باشد . از پر فروش ترین محصولات این فروشگاه می توان به  : مچ بند دست ، کتف بند ، آرنج بند ، شکم بند ، قوزک بند پا ، گردن بند طبی ، زانو بند طبی و کمر بند طبی اشاره کرد .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *