تجهیزات پزشکی خانگی

بهترین توالت فرنگی سیار و دیواری کدام است؟

اهمیت استفاده از توالت های فرنگی به دلیل ویژگی ها و کاربردشان بر کسی پوشیده نیست. به طوریکه در هر خانه ای وجود این وسیله، یکی از مهم ترین و ضروری ترین وسایل به شمار میرود. اما اینکه از چه توالت فرنگی بهتر است استفاده کنیم و یا هنگام خرید به چه نکاتی باید توجه کرد، امری بسیار مهم می باشد.

در این قسمت از مطالب تجهیز گستران ابوریحان، قصد داریم تا شما را با مهم ترین نکاتی که هنگام خرید توالت فرنگی خوب باید به آن دقت کنید، آشنا کنیم. پیشنهاد میکنیم تا خواندن این مطلب را از دست ندهید.

توالت فرنگی و انواع آن:

آسیب ها و مشکلاتی که توالت ایرانی به مرور زمان میتواند ایجاد کند، مانند آسیب های کمر، پا و … سبب شد تا متخصصین به فکر طراحی یک وسیله با کارایی بیشتر و گسترده تر بیوفتند. توالت فرنگی، امروزه به عصای دست افرادیکه مجبورند از آن استفاده کنند تبدیل شده و بدون وجود آن، قادر به رفع نیاز خود برای رفتن به سرویس بهداشتی نخواهند بود.



چه کسانی باید از توالت فرنگی استفاده کنند؟

به طور کلی گرچه همه افراد در سنین مختلف میتوانند از توالت فرنگی استفاده نمایند، اما برای گروه های زیر امری واجب و ضروری محسوب میشود.

۱-سالمندان

۲-افرادیکه دچار مشکلات و آسیب های ناحیه کمر و پا هستند

۳-افرادیکه دچار شکستگی از ناحیه پا شده اند

۴-افراد ضایعه نخاعی مانند جانبازان و معلولین و یا افرادیکه دچار صانحه و یا تصادفات شدید شده اند

۵- خانم های باردار

۶-افرادیکه اخیرا عمل جراحی انجام داده اند

انواع توالت فرنگی :

به طور کلی میتوان این وسیله را به دو گروه توالت فرنگی سیار و توالت فرنگی ثابت تقسیم کرد.

برای اینکه بدانیم کدام یک از دو گروه ذکر شده بهتر می باشد، به معرفی ویژگی ها و مزایای آنها می پردازیم.

۱- توالت فرنگی ثابت:

توالت فرنگی های ثابت خانگی، به دلیل مواد به کار رفته در ساختشان، سنگین و بسیار مستحکم هستند و قابل جابجایی نیستند. جنس بدنه‌ی این توالت ها از فایبر گلاس است و به صورت صندلی یا چهار پایه تولید میگردند. توالت های ثابت، برای افرادی که عدم تعادل دارند و یا دچار سرگیجه میشوند، گزینه مناسبی می باشد. همچنین افراد سنگین وزن به راحتی میتوانند از آن استفاده کرده و نگرانی بابت شکستن قیف و صندلی نداشته باشند. استفاده از این توالت مشروط به داشتن فضای کافی در سرویس بهداشتی خود می باشد.



مزایای توالت فرنگی ثابت:

* استحکام و مقاومت بیشتر

*قابلیت استفاده برای وزن های سنگین

*عدم پوسیدگی پایه های آن

*احتمال شکستگی کمتر قیف

*طول عمر بیشتر

*کمتر پاشیدن آن به فضای اطراف و پاها

۱.۱ ) توالت فرنگی دیواری:

امروزه یکی از پر کاربرد ترین انواع توالت ها که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است، توالت فرنگی دیواری (هنگ وال )می باشد‌.

این توالت ها، قابل نصب روی دیوار هایی که محکم باشند می باشد و به طور کلی با نصب روی دیوار قابل جابجایی نمی باشند.

از ویژگی های توالت فرنگی دبواری، میتوان به ظاهر شیک و مدرن آن اشاره کرد که با نصب روی دیوار ، فضای سرویس بهداشتی یا حمام را شیک تر جلوه میدهد.

دومین ویژگی توالت فرنگی دیواری‌، اشغال کردن فضای بسیار کم (نزدیک به صفر ) است که با نصب آن، به طور ظاهری فضا را بزرگتر نشان میدهد.

سومین ویژگی توالت فرنگی، نصب آن در ارتفاع دلخواه مطابق با قد افراد خانواده می باشد. شما میتوانید در هر ارتفاعی دوست دارید آن را نصب کنید.

نظافت هرچه بیشتر سرویس بهداشتی نیز از دیگر مزیت های توالت فرنگی از نوع دیواری محسوب میشود‌‌. به دلیل وجود فاصله و نچسبیدن روی زمین، این امکان وجود دارد تا تمام قسمت های سرویس بهداشتی را بتوان تمیز کرد.

با وجود مریت هایی که این توالت فرنگی دارد، اما نصب و تعمیر آن، گران قیمت بودن و هزینه ی بالایی که دارد از معایب آن به شمار میرود.

۲- توالت فرنگی سیار :

اگر مشکل فضای کم در سرویس بهداشتی منزل خود دارید، استفاده از توالت فرنگی تاشو میتواند بسیار کمک کننده و سودمند باشد. جنس بدنه آنها پلاستیکی می باشد. قیف این توالت ها به راحتی قابل تمیز کردن و تعویض می باشد. توالت فرنگی های تاشو را میتوانید روی توالت ایرانی بگذارید و از آن استفاده نمایید. پس از استفاده میتوان، آن را جمع کرد و در گوشه ای از سرویس بهداشتی قرار داد.

ویژگی های توالت فرنگی سیار به شرح زیر است:

  • مقاومت سازه: توالت فرنگی سیار باید از مواد مقاومی ساخته شوند تا تحمل وزن استفاده‌کنندگان را داشته باشند و برای ساخت سازه‌های مقاوم از فلز، پلاستیک مقاوم یا فایبرگلاس استفاده می‌شود
  • پایه‌های محکم: توالت‌های فرنگی سیار باید دارای پایه‌های محکم باشند که به عنوان پشتیبانی برای وزن فرد استفاده‌کننده از آن عمل کنند. این پایه‌ها باید استحکام کافی داشته باشند تا توالت استوانه‌ای را در مکان مورد نظر نگه دارند.
  • مکانیزم تاشو: توالت فرنگی سیار باید به سادگی قابل تا شدن و جمع‌آوری باشد تا به راحتی به مکان‌های مختلف حمل شوند. مکانیزم تاشوندگی این توالت های باید به گونه ای باشد کمترین آسیب در حمل و نقل و جا به جایی به آن‌ها وارد شود.
  • ضد اب بودن : مقاومت در برابر زنگ زدن و فرسایش در محیط های مرطوب مانند توالت به این توالت های فرنگی خاصیت ضد اب بودن می دهد که برای تامین و تضمین ایمنی بسیار مهم است.

این توالت ها در انواع تاشو دیواری، تاشو مبله و تاشو رنگی طراحی و تولید میگردند.

مزایای توالت فرنگی تاشو:

*حمل و نقل آسان

* کم فضا گیر بودن

*قابل استفاده در حمام ، مسافرت و..

*راحتی در استفاده در مدل مبله به دلیل داشتن دسته

*تاشو و داشتن وزن کم

*عدم نیاز به نصب شیر آلات و هزینه های جانبی

هنگام خرید یک توالت فرنگی خوب به‌ چه نکاتی باید توجه کرد؟

۱- بررسی فاصله توالت فرنگی با دیوار:

عملکرد صحیح توالت فرنگی، منوط به داشتن فاصله ای صحیح تا دیوار است. توصیه میشود قبل از اقدام به هرید توالت فرنگی، فاصله‌ی لوله کشی و چاه تا دیوار را اندازه بگیرید. این فاصله استاندارو باید حدود ۳۰ تا ۳۵ سانتی متر باشد.

۲- بررسی اندازه پایه:

یکی دیگر از نکات مورو توجه هنگام خرید، بررسی اندازه پایه و ارتفاع توالت است. پایه ی یک توالت، نقش مهمی برای حفظ تعادل و راحتی دارد. میزان استاندارد این پایه حدود ۴۰ سانتی متر است. این میزان، برای افراد سالمند و افراد قد بلند مناسب است. بهتر است هنگام خرید، روی آن نشسته و از ارتفاع مناسب آن، مطمئن شوید.

۳- توجه به میزان قدرت سیفون:

یکی از مسائل مهم دیگر برای خرید این وسیله، بررسی میزان قدرت و مکش توالت فرنگی است. سیفون بعضی توالت ها به صورت آرام ، آب را به داخل آورده و پس از خرچش، آب را خارج میکند. در حالیکه بعضی سیفون ها، آب را به صورت پر فشار وارد و پس از مکش خارج میکند. نوع اول با توجه به صرفه اقتصادی آب نیز در منازل بیشتر کاربرد دارد.

۴- بررسی مدل توالت فرنگی با توجه به قیمت:

انواع مختلفی از توالت فرنگی زمینی شامل، توالت فرنگی یک تکه، توالت فرنگی دو تکه، دیواری وجود دارند. بدیهی است هر کدام از انها معایب و مزایای خود را دارد. اما باید در نظر بگیرید که چه میزان بودجه برای خرید این کار میخواهید صرف کنید. اگر بخواهیم بر حسب قیمت به ترتیب کم به زیاد ارزیابی کنیم به این صورت می باشد که؛

توالت های دو تکه که مخزن و نشیمنگاه از هم جدا هستند، توالت های یک تکه که مخزن و نشیمنگاهشان بهم وصل است، توالت فرنگی دیواری به ترتیب دارای کمترین و بیشترین قیمت را دارا می باشند.

۵- بررسی نوع لگن توالت:

لگن های توالت فرنگی به صورت گرد، بیضی شکل و مستطیلی ساخته میشوند. اینکه از کدام یک بخواهید انتخاب کنید، بسته به سلیقه هر فرد دارد. اما لگن های بیضی شکل، با وجود داشتن ابعاد بزرگتر برای نشستن راحت تر هستند و سریع تر میتوان آن را تمیز کرد.

۶- جنس توالت فرنگی:

همیشه در خرید هر وسیله، توجه به کیفیت و جنس آن از نکات مهم و اصلی به شمار میرود. جنس توالت های فرنگی میتوانند پلاستیکی و یا از سرامیک لعاب دار و یا چینی باشد. هرچه لعاب سرامیک بیشتر باشد، طول عمر و میزان کارایی بیشتر و گرفتگی لوله ها کمتر خواهد شد.

جمع بندی آخر: کدام یک ؟

در ابتدای مقاله به این پرسش رسیدیم که کدام یک از انواع توالت های فرنگی بهتر است.

همانطور که به بررسی مزایا و معایب هر گروه پرداختیم میتوان به این نتیجه رسید که اگر توان مالی و مشکل هزینه ندارید و میخواهید یک وسیله‌ی ماندگار داشته باشید، بهترین گزینه توالت فرنگی دیواری است که هم ظاهر شیکی دارد و هم فضای کمی اشغال میکند.

همچنین در صورتیکه میخواهید هزینه‌ی کمی برای خرید توالت فرنگی صرف کنید و یا به طور موقت از آن استفاده کنید، توالت فرنگی تاشو سیار پیشنهاد بعدی ما می باشد. ضمنا در نظر داشته باشید که اگر به دلیل محدودیت های حرکتی مجبور به استافاده از توالت فرنگی هستید، ممکن است به خرید ویلچر نیاز داشته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *